Saturday, August 1, 2009

Tak Profesional la..

Psl aku agak down sikit ari Jumaat tu, aku ajak mak
kuar ke Temerloh. Saja nak jln2, release tension.
Sambil2 tu nak pegi amik kasut yg org order.
Nasib baik ada kasutnya. Dah 2 minggu aku order.
Tuan punya pun dah settlekan bayaran tp kasut
asyik x sampai je..

Sbb mmg sesaje nak kuar tanpa tujuan, kitorg pegi
la kat kedai di tapak yg br buka. Ada kedai baju, peralatan
rumah, kasut dan kedai 2 ringgit. Ada lg kedai yg blm buka
sbb msh dlm renovation..

Yg nak jd ceritanya, aku tgk ramai betul org kat kedai 2 ringgit
tu. Ye la, kedai br, brg 2 ringgit pulak, tentu kena serbu..
Sesaje nak menjenguk, aku, mak n kakak pun msk..
Org yg queue nak byr ramai..

Tetiba dgr suara org menjerit. Aku pelik la, ingatkan ada org
sakit ke apa..Rupanya tokey kedai yg ddk kat kaunter.
Dia jerit kat pekerja2 dia. Dia ungkit psl dia sorg je kat kaunter n
x de org nak tolong sampai jammed..
Dia siap cakap suh dorg x dtg kerja esok..

Aku malas nak dgr lg, terus keluar.. Ada yg nak msk terus x jd.
Aku tgk, bdk2 yg kerja kat situ x de pu ddk lepak. Semua tgh
susun brg2. Nyonya tu x profesional la, sian betul aku kat
bdk tu, kalau nak mrh pun jgn la dpn customer. Dah tau kedai
tu jd tumpuan psl apa satu kaunter je buka?

Bkn bdk2 pekerja tu ddk lepak tp dorg buat kerja. Dorg pun
ada hati perasaan gak..Ish, x puas ati la aku kat si nyonya
ni..Bkn ramai pun pekerjanya tu, ambil la ramai sikit kalau dah
x cukup..



5 comments:

Eyna's said...

Sy pun dah masuk kdai 2 ringgit ni hari khamis bebaru ni... memang ramai pun org bratur nak bayar...tapi mase tu ada bukak 2 kaunter...

Nyonya tu masa ari tu ok...cuma bebudak dia plak...tak sabo2 nak tutup pintu kdai dah...dia kata dah nak tutup...kalau ikut style cina..lagi ada org dia takkan tutup kedai punya... bila dah ramai nunggu dpan kdai...last2 bebudak tu bg gak org masuk....

Saliza said...

Nyonya tu tension masa akak pegi tu kot..

Hanisham Ab Halim said...

Masa aok pegi tu nyonya tu tengah hangin kot. Preasure org ramai. Tu yang naik darah tu.

Saliza said...

Echam,
Dah org ramai lg la byk untung ma..
Tp ye la dia manusia juga, agaknya dah simpan lama, tu yg meletup tu..

Charlotte Arphenee said...

ahaks, kedai tuh belakang opis saya, tp tak pernah jengah pun lagik.