Friday, August 28, 2009

Projek Tanam Cili




Ha, ni la anak2 cili yang mak aku tanam. Actually ini ialah
projek dari Felda. Benih, tanah dan baja semua diberi. Tugas
peneroka cuma tolong jaga je.. Kalu tak silap pasaran pun
dorang yang uruskan..

Tu la pasal, semalam mak ajak aku gi Temerloh. Nak beli jaring
buat pagar anak2 cili ni sebab ayam suka sangat nak
menjahanamkan anak2 cili yang baru nak naik ni.

Ada la juga aktiviti untuk mak. Maklum la sejak arwah ayah
tak ada ni, mak macam tak ada semangat aje. Bila ada
benda nak dibuat tentu masa nak layan blues tak
ada. Selain cili, mak juga ada beli benih kubis, terung dan
kacang buncis.


8 comments:

Eyna's said...

Aktiviti yg bagus...


Moh makcik...kita bertani...tp sy petani segera...12 jam je cili dah bleh dijual hasilnya...hehehhe

Kak Long Mawar Merah said...

Salam Sliza,
Sekarang ni semua benda dah mahal. Kalau tanam sendiri, lebih jimat dan dapat yang segar.
Semoga mak sihat dan semakin bersemangat.

relevan said...

Kwn banyak juge nanam benda kat depan rumoh..tanam rumput..misai kucing..serai orang punya..daun pandan pun org punya..limau purut pun org punya..kome amik jer..kalu dia org marah kwn tebang jer..he he

abu muaz said...

Salam. Hidup kita sentiasa perlu berteman . Itulah jika keseorangan semuanya jadi tak bermaya.Emak saya begitu juga bila keseorangan ..... kita pun suatu hari nanti akan menempuh nasib yg sama.

Saliza said...

Eyna,
Ko petani dlm komputer jer..hahaha

Saliza said...

Kak Long,
Betul kata akak tu.
Thanks, mak nampaknya semakin ok..
Baru tadi pegi ziarah kubur.

Saliza said...

Encik Relevan,
Aok ni bior beno..jgn la sampei nok nebang..Kow tim je la sikit...

Saliza said...

Abu Muaz,
Terima kasih sudi singgah.
Saya setuju dengan pendapat anda tu..