Wednesday, October 28, 2009

Cerita PTK Lagi..

Kepada sesapa yang mengambil PTK pada sesi Ogos
baru ni, resultnya telah keluar pada hari Isnin 26/10/09.
Sebab aku tak ambil PTK, aku tak berapa ambik tahu.
Aku tahu pun bila buka satu blog yang buat link ke
halaman result tu.

So, pagi Selasa tu aku bagi tahu la pada member-member
yang ambil PTK yang result dah keluar. Nak check guna
sms atau pun online dah boleh. Bila ada yang tanya
macam mana nak semak guna SMS, dengan konfiden
je aku jawab,

"Taip PTK jarak no ic, hantar ke 39003"

Selepas sesi semak-menyemak, aku pun tanya la kot2
ada yang lulus 4. Tapi katanya tak ada sapa. Dengan
rasa tak puas hati, aku pun cakap "check online la pulak"
Ada pulak yang cakap,
"Kak, kalau check online saya lulus, saya belanja akak
makan hari ni"

"Ok, set.. akak on laptop jap"

"Tapi kalau sama, akak belanja saya"

Sekali bila aku check, betul pulak dia lulus 4. Wah, makan
free la aku masa rehat.

Hari ni baru aku tahu, nombor untuk SMS dah ditukar. Bukan
lagi 39003. Kalau guna nombor tu, dia bagi keputusan bulan
Mac..Patut la semua orang kata sama macam dulu padahal
bila semak online bukan ada pangkat I,II,III,IV dah tapi guna
A,B,C,D pulak dah..

Hah, aku bagi ajaran sesat jer kat diorang.


No comments: