Monday, October 19, 2009

Aktiviti Hari Minggu


Hari minggu kali ni aku n family telah sepakat untuk
tidak duduk di rumah. Boring wei, dah 2 hari duduk
rumah je. Ye, harap maklum bahawasanya aku telah
bercuti start hari Jumaat lagi. (Macam la sekolah aku
ada budak/cikgu India). Habis, dah big boss apply cuti,
terpaksa la aku bercuti..

So, sebab kami tak pernah lagi pergi ke Kuala Gandah,
maka situlah kami tuju. Nama aje duduk Pahang, tapi
tak pernah sampai pun ke kawasan tu. Dari rumah, kami
ikut hiway jadi dalam sejam lebih jugalah nak ke Kuala
Gandah ni.


Tempat ni masuk tak de kena bayar. Cuma kena daftar untuk
dapatkan sticker macam kat atas ni. Ada warna merah, kuning
dan hijau. Ikut aktiviti la.


Antara gajah yang boleh dipegang. Tapi anak sedara aku
takut sangat pegang. Nak suruh bergambar pun payah...


Tengok la tu, cuak je muka dorang. Yang kenit tu pulak,
pelik sangat agaknya tengok gajah. Selalu tengok ayam
dengan kucing je.. Gambar aku tak de pasal aku tukang
snap gambar.

Lepas tengok gajah, kami bergerak pulak ke Deerland. Tak
jauh dari santuari gajah ni juga. Tapi masuk sini kena bayar.
Dewasa RM5 dan kanak-kanak 3~12 tahun RM3. Kat sini
nama aje Deerland tapi ada banyak binatang lain juga.
Best kat sini..


Jinak betul rusa-rusa ni..Pantang orang ada bawa makanan,
mesti dia terus ikut.


Abang ipar aku bagi rusa makan, anak-anak dia nun jauh
kat belakang. Lari.. sebab takut. Pada hal rusa-rusa ni
jinak aje.

Ada banyak binatang lain. Tapi malas nak snap. Bagus
tempat ni sebab pekerja dia ada jelaskan tentang
semua haiwan yang ada. Last sekali ada beruang. Comel
giler je aku tengok.


Budak lelaki tu bagi beruang jilat madu atas tangan dia.


Mak n family kakak

So kesimpulannya, satu aktiviti kekeluargaan yang best.
Lain kali boleh pergi tempat lain pulak..

6 comments:

relevan said...

Uiks..tak naik gajah ke cikgu?..

Webmaster@Echam said...

Kak saliza,
Nape tak ikut gajah tu mandi??? Seronok wehhh...

Saliza said...

Encik Relevan,

Tak naik pun, pegi melawat ronda2 kawasan jer..

Saliza said...

Echam,

Malas nak tunggu sampai time dia mandi.

Red said...

burung unta xde ke kak??

Saliza said...

Reds,

Tak tahu la pulak, masa akak pergi tu tak ada nampak pun