Sunday, September 27, 2009

Diari Raya

Ha, sambung lagi pasal raya aku.

Selasa (Raya Ketiga)

Hari ni aku duduk rumah je. Sebab kat blok ada
kenduri bertunang. Jauh sikit dari rumah, so mak
aje yang pergi.

Petang sikit ada dua pupu datang beraya.


Rabu (Raya Keempat)

Hari ni pergi beraya ke rumah mak sedara di
Felda Jenderak Selatan. Janji dengan akak aku
tunggu kat simpang keluar highway temerloh
sebab dia dari rumah mertuanya.

Hampir-hampir sesat juga mencari rumah sebab
adik aku tak ikut. Masa last pegi dulu, dia yang
drive.

Balik tu, terus ke Temerloh beli barang-barang
rumah untuk bulan ni.

Khamis (Raya Kelima)

Tak ke mana-mana hari ni. Tunggu tetamu datang
beraya je. Ada pak cik dan makcik dari kampung
datang beraya hari ni.

Jumaat (Raya Keenam)

Balik kampung lagi sebab mak sedara dah balik
dari Kedah. Sebelum ni dia raya sana.

Sabtu (Raya ketujuh)

Pergi kenduri merangkap beraya ke Kampung
Peragap. Kat sini la nak berjumpa semua sedara
mara.

kalau nak pergi setiap rumah tu memang tak
mampu la.

Ahad (Raya Kelapan)

Pergi beraya ke rumah pak sedara di Taman
Seri Kemuning.


Ha, itulah aktiviti raya aku tahun ni. Sakan
beraya aku tahun ni. Kalau tak, ada la sehari
dua je berjalan. Yang lain, lepak tunggu rumah
je. Tapi tahun ni memang banyak sikit tempat
mak nak pergi..

5 comments:

eyna said...

Ish3....dah smpai sri kemuning...tak dtg pun ke umah ek....

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

akak..
apsal tak drive terus ke as..
leh beraya kat sini dgn nur..
hehe..

selamat bersekolah kembali esok!
=)

Saliza said...

Na,
bkn tak ingat tapi rush sebab anak sedara kena lelah.. Malam tadi pegi kecemasan masuk oksigen sebab klinik seme tutup..

Saliza said...

Nur,
Tak pass bawa jauh2..

Relevan said...

Salam Saliza..
Jenderak selatan je pergi?..
Jenderak Utara Tak g ke?..