Wednesday, July 15, 2009

Rabu punya Cerita

Aku dah kata semlm, thn ni mmg thn bz aku.
Td, GPK dtg hulur surat utk kusus perancangan strategik.
Kena pegi esok kat SMK JP2.
Aku ckp kat dia, x nak gi. Sian dah bdk2 aku byk tggl.
Tp dia kata GB yg suh aku pegi..
Dah nak wat canna, "saya yang menurut perintah"kan?

Td masa msk class year 1 pun dorg sibuk tanya
kenapa teacher selalu x msk class dorg..
Tgk muka sorg2, rasa sian pulak..
Ari ni ajar dorg guna abakus. X de tulis2 ari ni.
Punyalah sonok dorg tu.



Ini la rupa abakus yg digunakan.
Td ada yg siap buat lori, golek2kan abakus tu..

Pas tu, ari ni ada ko utk uniform. Aku dgn k mai lupa
yg sepatutnya turn kami handle utk msk2..
Brg2 satu pun x beli. Last2, suh cikgu lelaki handle
buat xtvt kawad kaki..

So, esok sekali lg aku kena menyiapkan tinge aku.
Dgr je la apa yg nak disampaikan...



4 comments:

Eyna's said...

Kak...sy dah lupe dah guana nak guna abakus tu...meh ajo...heheheh

arnirina said...

hahaha..ade yg buat lori plak..sabo je la.

Saliza said...

Eyna,
Nnt ka kite blaja smula ek..

Arnirina,
biasa la bdk darjah 1.. sume ingat nak main je..

Eyna's said...

Salam....jangan lupe terjah umah sy...amik keje yg sy bg tu...kita blajo main tag2 plak ek.......heheh