Thursday, March 25, 2010

Penilaian 1

Penilaian 1 bagi sekolah aku diadakan pada minggu
sebelum cuti sekolah. Nak share sikit pengalaman jaga
periksa kali ni.

Selalunya jaga periksa ikut jadual harian macam biasa.
Tapi kali ni setiausaha peperiksaan buat jadual lain.
Nak jadi cerita masa tu aku kena jaga kelas 4 Arif, subjek
Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Lepas edarkan kertas soalan dan suruh murid semak
sama ada lengkap atau tak, maka aku pun mintalah
murid menjawab soalan. Sambil tu aku ronda la keliling
kelas.

Tak lama lepas tu, ada la seorang murid bersuara.

Izzat : Teacher, permainan bola pentagon ni apa?

Aku : Pentagon ke petanque? Cuba eja...

Izzat : Pentagon.. soalan nombor 24

Aku : Meh teacher tengok soalannya..

Soalannya berbunyi begini :

Permainan bola Pentagon diubahsuai daripada
permainan apa?

A) Bola Jaring
B) Bola Sepak
C) Bola Keranjang
D) Bola Baling

Ha, kalau korang nak jawab apa? Aku baru itu
lah kali pertama dengar ada nama permainan
macam tu. Last-last, aku rujuk la pada cikgu yang
ajar PJ.

Dia pun tak pernah dengar. Lepas tu, kitorang
sama-sama belek buku teks. Rupanya memang ada
dalam sukatan pelajaran Tahun 4 pasal permainan
tu. Maka dapat lah kami ilmu baru...

Masuk balik ke kelas dan bagi klu untuk budak
menjawab soalan tu. Kalau tak bagi klu macam
mana diorang nak jawab kan? Korang nak klu juga ke?

Klu: Permainan ini hanya dimainkan oleh perempuan sahaja.

Okay, meh kita layan gambar murid semasa dalam
kelas peperiksaan.


Macam-macam style.


Zoom sikit.... Ha, ada yang tidur.

Soalan PJK payah sangat kot.... hehehe...

2 comments:

rEd said...

pentagon?...permainan apa tu x penah dengar pon.

bagi klu pon sy x tau gak....err bleh tak terangkan cmner rupanya game tu

Saliza said...

Red,
Akak pun first time dengar nama game tu..

Macam game bola jaring tp guna 5 pemain.. nanti la akak semak balik dlm buku teks...