Tuesday, March 23, 2010

Haru....

Hari Isnin 22/3 merupakan hari pertama persekolahan
selepas cuti pertengahan semester 1 selama seminggu.
So, aku ada kelas tahun satu hari Isnin tu..

Samapai-sampai je depan pintu kelas, memang rasa tak
nak buka kasut dah. Oh ye, lupa nak bagi tau, kelas
Tahun 1 ni ada tiles jadi memang kena buka kasut la
kalau nak masuk kelas.

Kalau tengok keadaannya masa tu, memang tak mahu
aku buka kasut. So, masuk la juga dan mengajar la
dalam keadaan yang tak berapa nak selesa tu. Lepas
je bagi kerja kat budak-budak tu, terus aku operasi
menyapu kelas.



Ha, ni la hasilnya... Ini belah depan kelas aje, belum
sapu dekat tempat duduk budak-budak tu. Tau la
budak-budak tu kecik lagi dan tak pandai nak menyapu
tapi dah pesan kat pekerja supaya sapu kelas tahun 1.

Masa cuti tu seminggu, tak de langsung pekerja yang
sapu kelas tu.. Bila tengok cikgu menyapu, baru la
datang kata "tak sempat nak sapu pagi tadi..."

Hai.. macam-macam.



2 comments:

relevan said...

Tak ada pekerja Cleaner servis dalam kelas ke cikgu?..

♥kAsiH+CiNta♥ said...

hehe..saba ye cikgu...kelas tahun 1 sekarang ni da lawa kan..xmacam dulu..skang da gune tiles..hehehe