Friday, October 29, 2010

Puding Trifle

Entry masak-masak pulak hari ni ye.
Aku ada beberapa blog yang aku suka terjah. jadi silent reader.
Dan ada satu entry kat blog ni yang membuatkan aku terasa2
sangat nak makan puding tu. Si tuan empunya blog, Neena siap
ada gambar step by step cara dia buat puding tu.

Kali pertama aku buat (21/10) tu, aku tak snap pun gambar. Takut
tak jadi la kononnya. Tapi bila tengok licin satu loyang tu, kira
menjadi la gamaknya. hehehe..

Second time ni, akak aku yang ajak buat sebab dia nak bawa ke
rumah kakak iparnya yang nak buat kenduri menyambut menantu
pada 30/10 ni. So, aku la yang menunjukcara untuk membuatnya.
Neena guna buah nanas yang fresh, aku guna yang dalam tin aje.
Akak aku pulak buat 2 bekas, satu guna nanas dan satu lagi dia guna
buah2an koktel tu.

aku buat dalam loyang dan akak aku buat dalam tupperware. Meh la
tengok hasilnya.


Kek yang dipotong tak sama saiz.. hehehe


Pandangan sisi pulak. Sebenarnya aku yang nak guna
agar-agar merah tu tapi sebab akak buat muka sedih, aku pun
tukar la...


Yang ni guna agar2 perisa lime dan buah nanasnya tak
ditekan dengan elok kat kastad. Tu yg buah nanas timbul tu..
Tak pe, first try kan?


Ha yang ni keknya sama saiz...


Yang ini aku yang buat. Sebab 2 bekas tu memang akak aku
nak bawa balik ke kampung sana, so kena la buat satu loyang
untuk makan-makan. Sekarang ni dah tinggal suku je dalam
peti tu. Anak sedara aku tadi sempat lagi makan puding ni
sebelum berangkat balik ke kampung petang tadi.

Kalau ada sapa-sapa nak try, pergi la ke blog Neena ni. Siap
ada gambar step by step, memang takkan salah la. Sedap puding
ni. memang kena makan bila dah sejuk dalam peti ais la...

1 comment:

NeenaAnuar said...

Hi dear..

Thanks for visiting & following my blog.. I've linked yours too! :)