Sunday, November 13, 2011

Aidil Adha 2011



Assalamualaikum.

Raya Haji kali ni aku beraya kat Jengka. Gerak dari Klang
pukul 9 lebih hari Sabtu (5/11) hari tu. Masa lepas dari
tol Gombak tu, dengar kat radio bagi tahu yang jalan sesak
2km dari tol Bentong dan tol Karak.

Tapi masa kami lalu tu, belum sampai terowong tu pun dah
sesak. Tapi masih bergerak la kereta tu bukannya tak bergerak
langsung. Tapi biasa la kan, aku tidur je kat sebelah hubby, hehehe.

Lepas pada exit Bentong/Raub/ Kuala Lipis tu dah okay jalan.
Sebab kereta yang berduyun tu semuanya nak balik ke Kelantan.
Pukul 1 kot baru sampai Jengka. Mak tak mengisi ketupat palas
pun lagi masa tu sebab tunggu akak aku beli beras pulut.
Nak tambah lagi sekilo sebab ada makcik yang nak tempah
ketupat tu....

Jadi, sempat la aku tolong mak mengisi ketupat. Akak aku pun
memang suruh aku tolong sebab dia kata dia tak pandai ikat
ketupat jantan macam mak. Bila dia ikat mesti nak jadi ketupat
betina. Aku pun, bertahun juga nak jadi pandai buat ketupat
jantan tu.... Tapi gambar tak de la ye..

Meh tengok gambar pagi raya..


Si kecik yg sokmo menyelit. Tak boleh langsung mak teh dan pak teh nak posing berdua..


Ini pun nasib baik abangnya bawa lari kejap. Boleh la posing berdua. hehehe



Family kakak..


dgn mak


dgn kakak

Macam yang korang tengok kat gambar atas sekali tu, anak
sedara aku ramai lelaki. So, bayangkan la kalau nak mengemas
atau membasuh pinggan tu. Yang kecik tu je perempuan, tapi
ganasnya mengalahkan abang2nya. Bayangkan, gigi depan dia
dah takde sebab patah dia jatuh dari basikal. Bukan jatuh yang
biasa tu, dia boleh berdiri atas basikal dia, tu yang jatuh tertumus
ke lantai.. Abangnya dulu masa kecik tak ada la senakal dia..
Nanti2 la aku buat satu entry pasal si kecik kesayangan aku tu..

Okay, dah...

No comments: