Monday, November 14, 2011

Maharaja Lawak Mega

Assalamualaikum.

Hari ni nak menjadi juri tak bertauliah nak mengomen
pasal Maharaja Lawak Mega(MLM) ni. Aku punyalah
semangat nak tengok MLM ni. Siap tutup channel kartun
dan order Mustika ni.

Mula-mula tu pelik juga kenapa 3 orang juri tetap tu yang
terpilih. Tapi bila dengar komen jujur dari mereka, memang
sama dengan apa yang kita sebagai penonton ni rasa.

Masa tengok Apa Kata M yang tanya peserta yang dapat
undian terendah tentang komen mereka, aku tak puas hati
betul bila ada yang kata "kitorang baru, lawan dgn otai2,
memang la.. otai ni, diorang bersin pun orang gelak.."

Apa kes komen macam tu..? Dah memang tak lawak, takkan
la juri nak puji dan orang nak undi kan? Yang aku tak setujunya
ialah bila diorang kata yang lain tu otai..dorang amatur la konon.
tapi cuba tengok balik Raja Lawak. Bila ada homework, isi ada,
pun orang akan gelak gak..contohnya Man, Kumpulan R2 dan
budak Fendi dan Syukri(lupa nama kumpulan) dalam Raja Lawak
5.

Lepas tu si Ifa Raziah tu nak salahkan juri juga. Dah memang tak
lawak, takkan nak kata lawak sebab nak jaga hati. Aku masa
persembahan kumpulan Syok tu dalam episod 3 dah tukar channel
berapa kali sebab boring sangat. Dia rasa dia boleh berlawak sebab
banyak berlakon drama komedi. Tapi itu scripted.. Skrip tu yang
lawak, bukan dia..

Aku cuma nak menyatakan pendapat aku aje pun...

No comments: