Saturday, January 15, 2011

Sekolah Baru

Assalamualaikum.

Dah dua minggu penggal persekolahan 2011 bermula. Dan aku pun sedang
memulakan sejarah baru di sekolah yang baru. Memang satu perubahan yang
sangat besar bagi aku. Nak dibandingkan dengan sekolah lama, macam langit
dengan bumi la. Sekolah lama aku kecik je, murid tak sampai 250 pun tapi kat
sini murid sampai 3 ribu lebih. Satu tahun dia pun dah 5 ratus lebih budak dengan
kapasiti 14 buah kelas setiap tahun.

Dan aku juga terpaksa menyesuaikan diri balik dengan pengurusan kelas sebab
dah lama aku tak pegang kelas. Kat sini, aku kena pegang kelas Tahun 5J. Kelas
ni ialah kelas yang kesepuluh dari 14 kelas. Ada 6 orang je budak perempuan dan
29 lagi lelaki. Aku mengajar sesi pagi yang bermula pukul 7.20 hingga 1.10 petang.
Rasa best sangat sebab kalau kat sekolah lama, memang tak merasa la nak balik
awal macam tu walaupun kalau ikutkan habis masa pukul 1.05 petang.

Cikgu sesi pagi aje ada lebih 70 orang. Dah dua minggu ni, ada cikgu yang masih aku
tak kenal lagi. Tapi semuanya ok dan aku tak la rasa macam alien. Rasa macam dah
lama je kat sini. Yang paling best ialah untuk tanda waktu masuk dan balik kat
sini ialah guna sistem "thumb print". Memang tuan empunya diri kena tanda, tak
boleh minta tolong kawan dan tak boleh thumb awal sangat untuk waktu balik.

Hari sabtu minggu kedua dan keempat ialah hari untuk aktiviti ko kurikulum.
Aku tak kisah sangat sebab aku dah biasa kena datang sekolah tiap hari Sabtu sebab
selalu ada kelas tambahan. Kali ni relaks la sikit sebab tak kena ajar kelas periksa.
Ok, la tu aje nak share pasal sekolah baru ni. Gambar sekolah nanti la aku ambil.

2 comments:

Nizam Awang Brahim said...

Ramei bebeno muridnye.

Saliza said...

JD,
mmg ramei, sesak kat tapak perhimpunan...